Vrachtgebouw 17 is een ontwikkeling ten behoeve van bestaande huurder dnata, één van de grootste vrachtafhandelaars op Schiphol. Het project bestaat uit 61.000 m2 bedrijfsruimte met 6.700 m2 inpandige kantoorverdieping naar een ontwerp van DP6 architecten en is de grootste commerciële vastgoedontwikkeling van Schiphol Commercial Real Estate op Amsterdam Airport Schiphol.
Vrachtgebouw 17 Schiphol
Direct aan de Kaagbaan en onder het scherp toeziende oog van de luchtverkeersleiding op Schiphol maken we circa 1500 vibropalen voor Vrachtgebouw 17.
Duurzaamheidsambities
In Vrachtgebouw 17 zullen vliegtuiggoederen direct worden uitgeladen aan de ‘airside’ van het gebouw, waarna ze via een geautomatiseerd systeem worden herverdeeld en voorbereid voor transport over de weg aan de ‘landside’ kant, en vice versa.
Schiphol Commercial Real Estate heeft zeer hoge duurzaamheidsambities voor haar nieuwe vrachtgebouw. BREEAM Excellent is de ambitie, energieneutraal en met aandacht voor de reductie van CO2. Ook zal minimaal 50% van het gebouwgewicht bestaan uit hergebruikte materialen. En om mee te kunnen bewegen met toekomstige veranderingen op Schiphol moet het vrachtgebouw demontabel zijn en op een andere plek weer opgebouwd kunnen worden.
Aandacht voor het welzijn van de gebruikers is een laatste bepalend uitgangspunt voor het ontwerp. Vrachtgebouw 17 komt op de plek waar voorheen onder andere vrachtloods 18 van Panalpina stond, dat recent op een andere locatie is herbouwd.
Duurzaamheidsambities
In Vrachtgebouw 17 zullen vliegtuiggoederen direct worden uitgeladen aan de ‘airside’ van het gebouw, waarna ze via een geautomatiseerd systeem worden herverdeeld en voorbereid voor transport over de weg aan de ‘landside’ kant, en vice versa.
Schiphol Commercial Real Estate heeft zeer hoge duurzaamheidsambities voor haar nieuwe vrachtgebouw. BREEAM Excellent is de ambitie, energieneutraal en met aandacht voor de reductie van CO2. Ook zal minimaal 50% van het gebouwgewicht bestaan uit hergebruikte materialen. En om mee te kunnen bewegen met toekomstige veranderingen op Schiphol moet het vrachtgebouw demontabel zijn en op een andere plek weer opgebouwd kunnen worden.
Aandacht voor het welzijn van de gebruikers is een laatste bepalend uitgangspunt voor het ontwerp. Vrachtgebouw 17 komt op de plek waar voorheen onder andere vrachtloods 18 van Panalpina stond, dat recent op een andere locatie is herbouwd.
Kunnen wij u helpen met uw project?
Wij beantwoorden uw vragen graag! Wilt u meer weten over onze projecten, producten en/of diensten? Neem dan contact op met Rob Sman
Kunnen wij u helpen met uw project?
Wij beantwoorden uw vragen graag! Wilt u meer weten over onze projecten, producten en/of diensten? Neem dan contact op met Rob Sman