Infra

Deense Kaaimuur Europa Terminal
Infra, Kademuren, Waterwerken

Deense Kaaimuur Europa Terminal

De Europa Terminal in de haven van Antwerpen ondergaat een ambitieuze vernieuwing, waarbij de kademuur en terminalfaciliteiten worden gemoderniseerd en daarmee toekomstbestendig gemaakt.
Nieuwbouw Trekfietsviaduct A4
Infra

Nieuwbouw Trekfietsviaduct A4

In Den Haag verrijst een prachtig trekfietsviaduct nabij de A4. Het viaduct bestaat uit twee brugdelen die beiden een lengte hebben van ongeveer 80 meter. Deze worden in twee delen van 40 meter aangevoerd en gemonteerd op tijdelijke steunpunten. Vervolgens kunnen de brugdelen constructief worden verbonden. Om deze constructie te dragen, hebben we ruim 330 stuks buisschroefpalen de grond in geboord!
Geluidsschermen A1 en A27
Infra

Geluidsschermen A1 en A27

Op de mooie zichtlocatie langs de A1 en A27 heeft Vroom in 10 verschillende fases de fundering gerealiseerd voor geluidsschermen. Drie van onze machines waren vanaf eind juli 2017 met enige regelmaat te spotten op het traject Utrecht-Noord en Bunschoten-Spakenburg, bij knooppunt Eemnes.
Tramremise
Infra, Utiliteitsbouw

Tramremise

Een nieuwe werkplaats die fungeert als centrale spil voor het onderhoud van trams. Daarvoor heeft een Vroom-team 368 stuks VGS schroefpalen aangebracht met behulp van groutinjectie. De trams welke worden onderhouden in deze werkplaats gaan vanaf 2020 behalve in Utrecht ook in Nieuwegein en IJsselstein rijden.
Tramremise RET
Infra, Utiliteitsbouw

Tramremise RET

Enkele maanden geleden stond de 100 jaar oude remise er nog, inmiddels is op die plek het heiwerk voor de nieuwe remise begonnen. De oude remise moest verdwijnen, omdat het complex niet meer voldeed aan de laatste eisen. Zo waren sommige voertuigen te lang om te worden onderhouden in het pand.
N31 Traverse Harlingen
Infra

N31 Traverse Harlingen

De N31 in Harlingen wordt over een lengte van ongeveer 3 kilometer verbreed van een tweebaansweg naar een vierbaansweg. Circa 2 kilometer van het traject komt in een verdiepte bak te liggen en hiervoor worden door Vroom prefab palen weggeheid.
380kV Verbinding Doetinchem-Wesel
Energie, Infra

380kV Verbinding Doetinchem-Wesel

Voor de aanleg van het Nederlandse deel van de nieuwe 380 kV-verbinding van Doetinchem naar Wesel (Duitsland) brengt Vroom voor 54 mastfundaties de palen aan. De fundaties worden gemaakt voor een nieuw type mast, de wintrack mast.
Geluidsschermen Westfrisiaweg
Infra

Geluidsschermen Westfrisiaweg

Er wordt druk gewerkt aan de N23. Voor geluidsschermen en portalen brengt Vroom mortelschroefpalen aan. De op- en afritten worden afgesloten en om de overlast voor het verkeer te beperken, gebeurt deze klus voor een groot deel in de nacht.
Tunnelbak A9
Infra

Tunnelbak A9

Langs de A9 ter hoogte van Amsterdam Zuidoost timmeren wij flink aan de weg. In opdracht van bouwcombinatie IXAS werken we met vier funderingsmachines tegelijkertijd aan draagkracht voor een tunnel met extra rijbanen en wisselstroken.
Kruispunt R4 Oost
Infra

Kruispunt R4 Oost

Voor een nieuw knooppunt van de R4-Oost met de Langerbruggestraat te Oostakker, deelgemeente van Gent, zijn we gestart met het heiwerk. Het bestaande kruispunt wordt vervangen door een rotonde. Het werk vindt plaats naast het bestaande spoor.
Geluidsschermen A7 bij Scharwoude
Infra

Geluidsschermen A7 bij Scharwoude

Er wordt druk gewerkt aan de opwaardering van de N23. Het 42 kilometer lange tracé loopt van Heerhugowaard naar Enkhuizen en sluit op twee punten bij Hoorn aan op de A7. Voor geluidsschermen nabij Scharwoude hebben wij mortelschroefpalen geboord.
Brug Amsterdam-Rijnkanaal
Infra

Brug Amsterdam-Rijnkanaal

Ten zuiden van de Muiderbrug wordt een nieuwe brug over het Amsterdam-Rijnkanaal gebouwd, die de nieuwe verbinding gaat vormen tussen de A9 en de A1. Wij verzorgen de draagkracht: hiervoor brengen we 748 palen aan in twee paalsystemen.
Naar boven